Ismerjétek meg a Neticle sikertörténetét!

A hét folyamán sikerült interjút készítenünk Szekeres Péterrel, a Neticle Technologies alapítójával és jelenlegi CEO-jával, aki beszámolt nekünk a startup rövid történetéről, sikereiről kihívásairól és távlati céljairól!

A Magyarországon bejegyzett startup elsősorban média- és tartalomelemzéssel valamint online médiamonitoringgal foglalkozik. 2012 óta működik a vállalkozás, amely azóta egyre sikeresebb és számos díjjal is büszkélkedhet. Kíváncsiak voltunk, hogyan sikerült felépíteni egy ilyen stabilan jól működő startup vállalkozást hazánkban.

Mesélj a vállalkozás történetéről! Honnan kezdtétek és hova tartotok most? Honnan jött az ötlet?

Még az egyetemi évek alatt nagyon elkezdett érdekelni a szövegbányászat. Akkor még csak magyar nyelven. Ez 2010-ben volt, amikor még csak kevesen foglalkoztak nyelvtechnológiával és még kevesebben Magyarországon, így szerencsés szerelemről beszélünk. Egy ígéretes algoritmus prototípus után, 3 egyetemi diákszervezeti ismerősömmel megalapítottuk informálisan a Neticle startupot, de akkor még egy alternative B2C keresőmegoldáson gondolkodtunk. A mentori beszélgetések és startup eseményekre járásoknak köszönhetően sok tanácsot és visszajelzést kaptunk. A legfontosabb eredmény az volt, hogy B2B SaaS megoldást építünk és a médiafigyelés és –elemzés területen fogjuk elsőként alkalmazni a különleges nyelvi algoritmusainkat.”

neticle2

Pontosan mivel is foglalkozik a Neticle?

A Neticle a kezdetektől azzal foglakozik, hogy emberi pontosságú automatikus szövegelemzéssel támogasson különböző feladatokat. Ez egy több termékes cég, amiknek a közös alapja a véleményelemzés és szöveg összefoglalás. A zászlóshajónk most egy médiafigyelő megoldás, a Neticle Media Intelligence, ami elérhető magyar, bolgár és román nyelveken. Ez összegyűjti a publikus webről a tartalmakat, szövegeket (hírek, blogok, fórumok, Facebook, Google+, Twitter, Tumbr, Youtube), és ezeket automatikusan értékeli, értelmezi, és így készítünk ügyfél visszajelzést valamint versenytárs riportokat az ügyfeleinknek. Azóta egy második termék is megszületett Zurvey névvel, amelynek lényege, hogy bármilyen szöveghalmaz feltölthető és kielemezhető néhány kattintással, nem szükséges extra statisztikai vagy tudományos tudás hozzá.”

Hogyan hasznosítható a Big Data a marketing számára?

“Az adatvezérelt marketing ma már alapmegközelítés: fontos, hogy minél pontosabban azonosítsuk a célcsoportunkat, és a célcsoport preferenciáit minél jobban megértsük. A Big Data egyszerre technológia és szemlélet: az IT infrastruktúra lehetővé teszi hatalmas adatmennyiségek gyűjtését és valós idejű elemzését, míg a marketing vagy akár más területek pedig számítanak arra, hogy a döntéseik adatokkal lesznek megtámogatva. A kampánytervezés mellett már a futó kampányok is villámgyorsan korrigálhatóak a review, kattintási, like-olási vagy éppen megtekintési adatok alapján. Így jelentősen növelhető a hatékonyság és csökkenthető a kockázat szinte bármilyen területen.”

neticlee

Mi volt a legnagyobb mélypont/akadály a vállalkozás életében és hogyan tudtatok felül kerekedni ezen?

“A Neticle ma 20 fős csapat, és folyamatosan növekedett az  elmúlt 5 évben. Ezalatt rengeteget tanultunk és többször a saját bőrünkön tapasztaltuk meg, hogy egy rossz feladat becslés mivel járhat. Azt szoktam mesélni, hogy a Neticle háromszor ment csődbe az elmúlt években, amelyekből rengeteget tanultunk. Először rosszul becsültük meg a termék első verziójának kifejlesztési idejét. Utána alábecsültük, hogy mennyi időbe is telik eladni egy más működő megoldást. Fogalmunk sem volt a sales pipeline-ról vagy éppen sales ciklusról. Harmadszor pedig azt nem vettük figyelembe, hogy a pénzgazdálkodás nem egyszerű dolog: hiába teljesíted szépen a feladatod, kiállítod a számlát, de sokszor a hatvan napos határidőn belül sem jut el a kifizetés hozzád, mert valami elakadt, és kezdheted elölről a számlázást. Ezek nehéz idők voltak, sok stresszes percet okoztak, de sokat tanultunk belőlük, és végül a csapat összetartó erejét is növelte.”

Mik a vállalkozás hosszabb távú céljai?

“Szeretnénk, ha a Neticle termékeket Európa szerte ismernék és használnák, és egy hatékonyan működő több 100 fős szervezet lennénk.”

Van nemzetközi piacra lépési terv?

“Igen, egy startup-nak kell, hogy legyen ilyen célja. Már beléptünk Bulgáriába, most pedig piacot építünk Romániában, Grúziában és Dél-Afrikában. Közben további országokat készítünk elő. Reméljük, hogy sikeresek lesznek ezek a piacra lépések, és sokat tanulunk az ottani partnereinkről és ügyfeleinktől.”

 

A Neticle példája remekül mutatja, hogy milyen kihívásokkal kell szembenéznie egy starup-nak. Szerencsére a csapat sikeresen felül tudott kerekedni a nehézségeken, ami aztán támogatja őket a további útjukon.

 

 

Kép:

http://artnroll.hu/2015/02/neticle-explainer-animation/

https://neticletech.com/

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s