Igazi Kapitányoknak készül, akiknek a stílusosság természetes. Ez a Captain’s!

Biztos sok fiatalban felmerül a kérdés, hogy milyen vállalkozást indítson huszonévesen. Éppen ez történt néhány motivált fiatallal, akik kitartó munkával létrehozták a Captain’s-t. Lépjetek velünk a fedélzetre, és ismerjétek meg őket az egyik alapítóval készített interjún keresztül.

 

Hogyan jött az ötlet hogy megalapítsátok a Captain’s-t?

 

„Kezdetben egy online ügynökségben dolgoztunk, ahol kisebb nagyobb online vállalkozásokat manageltünk, valamint ezek online és socialmedia kommunikációját, majd egy idő után úgy éreztük, hogy mi is előállhatnánk egy saját stílusos termékkel, aminek felépíthetjük a saját brandjét. Röviden olyan terméket akartunk, ami designos, fiatalos, és online jól lehet jól árusítani.”

 

Eleinte nem volt egyértelmű hogyan vezet az irány a digitálisstratégia-készítéstől a fa hátlapokig, hiszen három évvel ezelőtt fa napszemüvegek gyártásával terveztek a fiúk betörni a magyar piacra. Abban biztosak voltak, hogy az internetes vállalkozásmenedzselés és kommunikáció rész már jól megy, de valami kézzelfoghatót is létre szerettek volna hozni.

 

Feltárták a konkurenciákat és kiderült, hogy Amerikában már létezett akkor ez a termék. Maguk nem tudtuk volna legyártani, csak rendelni, de akkoriban már négy másik cég kezdett Magyarországon fa napszemüvegeket árulni, így valami máson kezdték el törni a fejüket.

 

És miért pont ez lett a neve?

 

„Nagyon egyszerű az indok: jó a csengése és fiatalos.”

 

De vajon honnan jött az ötlet, hogy fa telefontokokat gyártsanak? A Captain’s alapítója mindig is vonzódott a fa anyagokhoz, amit a Kínából rendelt, famintázatú iphone tokjával élt ki. Egyik alkalommal az asztalosműhelyben nem találták meg a fejjel lefelé fordított telefont, hiszen beolvadt a környezetbe. A srácok hirtelen egymásra néztek, összemosolyogtak… és így született a fa hátlap gondolata. A Captain’s név az egész branden átível, amely nemcsak a termékekben, de a kommunikációjukban is megjelenik.

 

Az ötletből mennyi idő alatt lett megvalósult projekt?

 

„Magunknak kellett kitalálni a felhasználni kívánt fa típusát, az eljárás módját, olajat és ragasztót, pácolást és préselést, de legalább felhasználhattuk a napszemüvegnél szerzett tudásunkat. Fél év volt, amíg a tesztelések után elindult a gyártás, és azóta is folyamatosan működik és alakítjuk a termékeket.”

 

 Voltak nehézségek a kezdetekben?

 

„Az elején nagyon sok volt a selejt, nehéz volt kialakítani a production line-t, és a folyamatos tartalékképezés is gondot jelentett. Továbbá nehézséget okozott az is, hogy fiatalokként irányítsunk fiatal felvett munkavállalókat, és hogy a tiszteletüket kivívjuk.”

 

Ezek a kezdeti nehézségek azonban hamar elültek, mivel 2013.szeptemben 24.-e óta hajóznak már a Captain’s tengerjáróján (indították el a honlapot), és a webre kerülés másnapján már érkezett is rendelés Hollandiából a Facebook-share aktivitásának köszönhetően.- a szerk.

 

Mit tartotok a sikeretek kulcsának?

 

„A legfontosabb a kitartás, a jó ízlés, valamint a piaci rés megtalálása.”

 

Hogyan látjátok a vállalkozás jövőjét?

 

„Céges megrendeléssekkel szeretnénk többet foglalkozni, mert online webshop-ként Magyarországon nehéz megfelelő volumenű terméket kitermelni. A céges megrendelésekben látjuk a jövőt, mivel ezeknél nagyobb a haszonlehetőség, valamint a legyártásuk időben is hatékonyabb.”

 

Leginkább magyar vagy nemzetközi célpiacra termeltek?

 

„Teljesen a magyar piacra koncentrálunk, mivel külföldre más értékesítési politikát és marketing stratégiát kellene választani. Az egy hektikusabb piac a szállítás költségessége és hosszú ideje miatt. Magyarországon vállalni tudjuk a másnapi kiszállítást, ami fontos része az üzletpolitikánknak.”

 

Szeretnétek újabb vállalkozást nyitni hasonlóan kalózos témában? 

 

„A témát már tovább vitte az egyik alapító tag az AHOY! Café esetében, de egyelőre nem tervezünk újabb brandet matrózos témában… De szeretünk ismeretlen vizekre hajózni, így új vállalkozáshoz ötletek természetesen mindig vannak…J

 

A Captain’s példája nagyszerűen szemlélteti, hogy egy kis méretű piaci rést is milyen sikeresen ki lehet használni. Egy kreatív ötletre, motivációra, elszántságra és rengeteg kitartóerőre van szükség, hogy elinduljunk a vállalkozók útján. Ha pedig beindul a flow és a kreatív alkotás, akkor egymást követik a jobbnál jobb megvalósításra váró ötletek. Így történt ez a Captain’s-nél is, hiszen a kalóztémára építve nemrég megnyitott az AHOY! Café, aminek sikertörténetéről a későbbiekben még olvashattok.

 

adatok: getcaptains.com , player.hu
kép: getcaptains.com

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s