Igazi Tiltott Sör – avagy hogyan kerülhet ki a védjegyvitából „nyertesként” a Csíki Sör

Az utóbbi hetek egyik legpikánsabb vitájává bontakozott ki az Igazi Csíki Sör és a Heineken által birtokolt Ciuc Premium márka közötti jogi helyzet.

 

Az Igazi Csíki Sör gyártását 2014 novemberében kezdték meg és a vállalat azóta jelentős sikereseket ért el mind Romániában, mind Magyarországon. Hazánkban Magyar Termék Nagydíjat kapott és 2015-ben a Budai Vár Sörfesztiválon az Év Söre kitüntetést is elnyerte. Egy olyan vállalatról van szó, akik imázsukat, marketingkommunikációjukat és stratégiájukat arra építik, hogy modern világunkban a hagyományos ízekre és a székely hagyományok tiszteletére hívják fel a figyelmet.

Egyszerű, letisztult stílust képviselnek, manufaktúrájukban pedig csak székely származású alkalmazottak dolgoznak azon, hogy a fogyasztókhoz a legkiválóbb minőségű sör kerüljön.

A cég olyan értékeket képvisel, amivel a magyar fogyasztók azonosulni tudnak és ennek köszönhetően együtt állnak ki a Csíki Sör mellett a jelenleg zajló védjegy vitában is.

 

Hogyan is indult a jogi háború?

 

A cég jelenleg nem rendelkezik bejelentett védjeggyel az Európai Unióban, mindössze két védjegy bejelentéssel, amelyek a „Csíki Sör” névre és a sör címkére vonatkoznak. Ezek még nem lettek elfogadva, közben pedig a Heineken felszólalással élt és megtámadta a védjegy bejelentést. A védjegy bejelentéseket továbbra sem fogadták el az Unióban, viszont a Heineken felszólalását elutasították. Nemzeti védjegy tekintetében a Heineken előnyben van, mivel Romániában rendelkeznek ilyen típusú védjeggyel a Ciuc Premium és Csíki Prémium szóösszetételekre. Ezt alapul véve a Romániai Bíroság úgy döntött, hogy betiltja az Igazi Csíki Sör gyártását és harminc napon belül meg kell semmisíteni mindent, amin „csíki sör” felirat szerepel.

ujsz
forrás: ujszo.com

 

Hogyan kerülhet ki mégis nyertesként a vállalat a helyzetből?

 

A vállalat nem várt módon reagált a bukásra, ugyanis ahelyett, hogy csöndben viselte volna a vereséget, lavinát indított egy Facebook bejegyzéssel. A nem teljesen egyértelmű írást a sajtó rögtön a magyar kisebbség román többség elleni küzdelmével azonosította. A vállalat azóta napi szinten szerepel a hírekben és jövője kulcskérdéssé vált Magyarországon. A politika is belebonyolódott az ügybe és volt, aki Heineken bojkottra hívta fel a kereskedőket.

 

Nagyszerű marketingstratégia

 

A parázs helyzetben a vállalat a bezárás és leállás helyett a névváltoztatás mellett döntött, így átmenetileg Igazi Tiltott Sör néven lehet majd megtalálni a termékeiket. Az elmúlt hetekben olyan márkaismertségre tett szert a vállalat, ami hatalmas előnyt jelenthet a későbbiekben. Emellett annyira lojális fogyasztói réteg alakulhat ki, hogy szeretetmárkává alakulhat a Csíki Sör.

 

Ehhez a fogyasztóknak azt kell érezniük, hogy fontos a véleményük, személyesen vannak megszólítva és a márkát kifejezetten nekik készítik. A vállalat pedig nagyon jó úton halad efelé. Néhány napja ingyenes gyárlátogatást hirdettek a „sok szeretet és támogatás viszonzására”, amivel még nagyobb szimpátiát érhetnek el a márka iránt.

Kíváncsian várjuk mi lesz a folytatás, de abban egyetértünk, hogy a vállalat nagyszerű marketingkommunikációval kezeli ezt a számára nem éppen ideális helyzetet és jó példával szolgálhat bármilyen jövőbeli vállalkozónak.

 

SZE

borítókép: Csíki Sör Facebook oldala

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s