2017 legerősebb márkái

A Lego, a  világszerte igen sikeres építőjáték lett a világ legerősebb márkája 2017-ben. A brit Brand Finance piackutató és üzleti tanácsadó vállalat nyilvánosságra hozta a legnagyobb márkaértékkel rendelkező brandek listáját.

 

A vállalat három kulcstényező alapján állapítja meg az aktuális rangsort. Felmérésekkel megkérdezik a fogyasztókat, hogy mely márkákat részesítenek előnyben és hajlamosabbak megvásárolni. Fontos az adott márka marketingre költött pénzmennyisége is – minél többet költesz, annál előrébb végzel. Az utolsó szempont pedig az “output”, vagyis a vállalat haszonkulcsa és termékeinek ára. 2017-ben a 10 legerősebb márka:

 

10. McKinsey & Company
9. Johnson & Johnson
8. PwC
7. NBC
6. Disney
5. VISA
4. Ferrari
3. Nike
2. Google
1. Lego

 

A kutatás szerint a Lego legnagyobb előnye, hogy a gyerekek és a felnőttek is egyaránt imádják. Ezenkívül rendkívül széles a célcsoportjuk, marketing tevékenységük során sem sem szelektálnak nem alapján.

brand
A Google maradt a legértékesebb márka. forrás: Brand Finance

Második helyen a Google végzett, igaz, kategóriájában toronymagasan vezet. Nincs nagy okuk azonban a búslakodásra, a tech óriás ugyanis nemrég lett a világ legértékesebb márkája, megelőzve az Apple-t. A Brand Finance a Google márkaértéket 109 milliárd dollárra becsüli.

SZB

Forbes.com , Brand Finance
borítókép: lego.com

 

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s